حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت همه چیز درباره غربالگری شنوایی نوزدان تا یک ماهگی مستمری خرداد کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد (چهارم تیر ماه ۱۴۰۳) مردم خراسان‌رضوی ۱۵۰۰ رأس دام به کمیته امداد اهدا کردند مستمری حق پرستاری خردادماه معلولان واریز شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مجلس یازدهم و اشتباهات فاحش در قبال افراد دارای معلولیت | چرا ماده ۲۷ اجرا نشد؟ تکلیف سنگین رئیس جمهور آینده در موضوع حمایت از حقوق معلولان عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است جدیدترین رنکینگ ورزشکاران دارای معلولیت تکواندو اعلام شد | پاراتکواندوکار ایران در صدر جهان ایستاد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعداد کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند چرا امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنائی به صورت ویژه برگزار نشد؟ رقابت هزار داوطلب معلول خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی دولت+ فیلم توجه شهید جمهور به جامعه هدف بهزیستی از یادگاری‌های دولت سیزدهم بود داوطلبان آزمون استخدامی معلولان بخوانند | نکات کلیدی مربوط به آزمون استخدامی معلولان چیست؟ مستمری کمک‌هزینه لوازم بهداشتی اردیبهشت واریز شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بحران لوازم بهداشتی برای معلولان | مستمری لوازم بهداشتی واریز نشد آزمون بزرگ معلولان در نخستین آزمون استخدامی اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: ورزش تریبون افراد معلول برای مطالبه‌گری حقوق آنان است

  • کد خبر: ۱۳۰۳۳۸
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: ورزش تریبون افراد معلول برای مطالبه‌گری حقوق آنان است
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ورزش برای افراد دارای معلولیت تریبون است. یک ورزشکار مدال‌آور چهره‌شده تریبونی در اختیارش قرار می‌گیرد که می‌تواند مطالبه‌گر حقوق افراد دارای معلولیت باشد.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، مسعود فیروزی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه همایش روز ملی پارالمپیک که در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد برگزار شد، بیان کرد: بیماری کرونا بشریت را از تمام اجتماعات و تعاملات تجمیعی محروم کرده بود. خدارا شاکریم این بیماری در سراسر جهان رو به افول است و فعالیت‌های اجتماعی نیز مجددا در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: روزجهانی پارالمپیک از روز‌هایی است که افتخارآفرینانان و مدال‌آوران دارای معلولیت در آن گرد یکدیگر جمع می‌شوند. ورزش از ۲ حیث برای افراد داری معلولیت اهمیت ویژه‌ای دارد. در وهله نخست در ورزش حرفه‌ای با مدال‌آوری و بالا بردن پرچم ایران در سطح بین‌المللی افتخارآفرینی صورت می‌گیرد. بخش دوم نیز نقشی است که ورزش به توانمندسازی و ایجاد استقلال برای این افراد کمک می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: عزت‌نفس، اعتماد به نفس و جرات‌مندی برای توانمندشدن و استقلال افراد دارای معلولیت تاکید دارد. افرادی که به حوزه ورزش وارد می‌شوند چه در سطح حرفه‌ای و چه در سطح عمومی اعتماد به نفس آنان افزایش می‌یابند.

فیروزی اظهار کرد: نکته دیگری که ورزش برای افراد دارای معلولیت ایفای نقش می‌کند، تریبونی است که در اختیار آنان قرار می‌دهد. یک ورزشکار مدال‌آور چهره‌شده تریبونی در اختیارش قرار می‌گیرد که می‌تواند مطالبه‌گر حقوق افراد دارای معلولیت باشد.

وی ادامه داد: المپیک ویژه در حوزه ورزش افراد کم‌توان ذهنی برگزار می‌شود، شعاری تحت عنوان اجازه دهید پیروز شوم، اگر نمی‌توانم پیروز شوم اجازه دهید به خودم افتخار کنم. این فلسفه‌ای است که می‌تواند ما را ترغیب کند تا زمینه‌ها را فراهم کنیم که افراد دارای معلولیت در حوزه‌های ورزشی تلاش کرده و فعالیت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->